Första advent




Vi började dagen med en adventsgudstjänst. Hela Domkyrkan var full...och den är stoor. Det var mysigt. Vi sjöng Hossianna och bered den väg för herran och grejer. Gav pengar till kollekten och fick synderna förlåtelse, så nu behöver jag inte gå till kyrkan på ett tag. Vi gick dit för vi trodde att det kulle vara lite juligt, men det var det inte direkt. Det enda som jag verkligen inte gillar med kyrkan är att man trackar ner så mycket på sig själv som människa " jag syndiga, dåliga människa" hur kul är det?! Men annars finns det en del vettiga åsikter.

Gick vidare på julmarknad nere på stan och köpte strumpor. Tog en adventsfika på Värmlandsnation och lyssnade på nationskören som sjöng julsånger i hög stämma. Jag vill titta på barn som sjunger tror jag så att man slipper allt detta ylande. Jag vill höra jingle bells och rudolf med röda mulen och inte jul jul i superhög version. Glatt ska det vara :)

Kvällen avslutades med att ljuset tändes här hemma samtidigt som jag kollade första åket i gårdagens slalomtävling i Aspen. En mycket mysig dag! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0