Näringslära

Vi har näringslära hela denna veckan. Det är intressant och det är riktigt jobbigt. Det provocerar min ätstörda sida väldigt mycket. Vi går egenom dieter, hur man ska äta, PAL, BMI och fetma och sånt. I mitt huvud maler det att jag är tjockast hela tiden under föreläsningarna. Jag vill verkligen klara det här och jag vill inte falla in i något dumt mönster. Jag kommer att klara det. Detta blir ett test.

Vi kom fram till att dieten LCHF var dålig...på lång sikt och att medelhavskost var bra. GI var svårt och portfölj-dieten passade de med sjukdomar. Bulimiker har fel hunger-mättnadskänslor och är beteendestörda. I'm a special girl!

I eftermiddag ska vi ha kost- och aktivitetsregistrering på datorn i programmet dietist XP. Då ska vi få se om vi under en dag äter för mycket eller för lite. Jag har skrivit om igår. Jag behöver inte vara orolig att jag ätit för mycket. Typ enda dagen jag inte ätit något onyttigt och jag tränade även riktigt bra. Känns bra. Jag var skitstressad innan och jag tycker att det känns jobbigt att man ska jämföra sig och sånt. Jag är jag och kan inte bli någon annan.

Peace out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0