Stödgrupp nummer 4

Igår var jag på den näst sista stödgruppen. Temat för dagen var "bakom masken". Vi fick skriva ner hur andra får se oss och på andra sidan vilka sidor som vi inte visar för någon. Det var ganska svårt men när man fick tänkt lite så gick det helt ok. Jag skrev:

Egenskaper utåt

  • Galen
  • Positiv
  • rockig
  • clownen
  • rolig
  • omtänksam
  • glad

Egenskaper som jag inte visar:

  • Svag
  • Dålig diciplin
  • destruktiv
  • ogillar mig själv
  • smärta
  • rädsla
  • äcklig
  • feg

Tycker ni att detta stämmer, utåt alltså?
Vi diskuterade våra ord. Mina ord var väldigt förknippade med ätstörningen. Vi diskuterade vad som kulle hända om jag visade någon av dessa sidor för någon. Jag vet att människor i min närhet säkerligen skulle jubla om jag vågade mig på att visa några av dess känslor. Och tro det eller ej men min utmaning denna vecka är att om någon av dessa egenskaper gör sig påminda så ska jag visa, eller försöka visa. Jag kan skriva om det här i bloggen, ringa någon eller bara visa där man är. För människor är nämligen sådanna. Mår man dåligt så visar man det. Man ska inte dölja det. Jag har även en till uppgift till nästa vecka, något som jag tycker är riktigt jobbigt: nämligen att ta tag och prata med min försäkring om alla mina skador, skicka in bilder, anmäla den nya skadan nu och lite annat. Men innan torsdag nästa vecka ska det göras.


Att visa en svaghet ses oftast som en styrka!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0