ärligheten

Nu var det det här med ärlighet som jag utlovat. Jag gör det för min egen skull detta, men jag tror även att det kan kännas bra för er att veta. Säg gärna till vad ni tycker.

Har spytt en del, handlat och gömt under min säng och tagit fram när lillasyster varit borta, ljugit och skurit. Jag skäms över det här, men ut i det öppna och jag tycker inte det känns lika jobbigt längre. För vet alla om vad jag har gjort, har de mera koll och har folk mer koll gör jag inget. För det är det jag vill: bli frisk. Den tanken; på friskheten är en bra tanke. Jag kan ärligt säga att den kan bli väldigt nedröstad ibland...men så länge den vinner i slutänden så är jag nöjd.

Jag har pratat med lillasyster. Hon får gå in i mitt rum och kolla under sängen om hon vill när hon vill. Hon säger åt mig att vi inte ska handla vissa saker och stoppar mig när jag vill gå till affären. Hon finns alltid för mig,för hon är bäst i hela världen!

Jag har ju som sagt kräkts ett par gånger också. Bara när jag hetsätit, inte bara en vanlig måltid, vilket är bra. Men att låta bli att kräkas har jag blivit bra på över huvud taget, det är oftast så att jag hetsäter och sedan klarar jag av att stå emot kräkningen...det har att göra med mina tänder. Jag börjar bli riktigt rädd för att det ska vara dåligt när jag ka på kontroll nästa gång.

Ljugit har jag gjort och jag har även valt att stå över vissa saker, för jag känner att jag vill vara hemma, ligga i min säng och aldrig mera gå upp. PsykologJenny har sagt att det är inte bra när det blir så, jag ska försöka hänga med i vilket fall. Det har jag gjort det senaste dagarna...med blandade resultat.

Till sist...självskadorna. Jag ska inte förneka. Höften är inte helt tom för tillfället...men inget färskt...de böjar gå bort. Jag har somnat med ett rakblad i handen och har lite småsår på fingrarna. Vad jag däremot har gjort istället för att skada mig själv är att skära i andra saker. Jag har skurit i datalocket, madrassen och papper. Men det har hjälpt. Låter äkert skitfånigt men så är det! Jag tror att det är positivt...jag får ju inga sår i vilket fall.

familj och vänner: för er först och främst! 

Kommentarer
Postat av: Jennie

Men kolla, kolla. Välkommen till blogg.se ;) Jag tycker de är jättebra att du är ärlig, yttligare ett steg framåt! Hur gick de i fredags med provet eller testet eller vad ni studenter kallar de hehe. Saknar dig med min vän ! Ja ring imorgon de ser jag fram imot. PUSS <3

2009-10-25 @ 22:36:53
URL: http://snyggjenn.blogg.se/
Postat av: Phia

Ärlighet varar längst! Klart jag följer dig och stöttar dig vad som än händer, du betyder mycket underbara du! :) Du saknas här... puss!

2009-10-25 @ 23:42:45
URL: http://metrobloggen.se/smt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0