Praktiskt prov

Shit lite halvnervös på morgonen. Gick igenom allt en sista gång och drog sedan till gymmet. Ställde mig på Crosstrainern och lyssnade på min ljudbok. Stannade i 45 minuter innan det var dags att åka till KTC på Akademiska sjukhuset. Kom ner och fick komma in i metodrummet direkt.

Vi hade fyra stycken moment som vi skulle kunna: Katetersättning på man, subcutan injektion, intramuskulär injektion och venprov. Jag skulle sätta kateter fick jag reda på när jag kom in. Först blev det en liten blockering i huvudet men jag kom igång.

Glömde sätta på mig förklädet när jag kom in till patienten men kom på och rättade till misstaget själv. Allt annat gick jättebra. Jag kollade hela tiden hur patienten mådde och svarade på olika följdfrågor. Förklarade vad jag gjorde och visade tydligt. Lugnt och metodiskt. Var glad och rolig och hon gillade det och sa att jag varit jättebra. Tjohooo! Det kändes skönt. Det hade känt jobbigt att misslyckas med det första praktiska, det som är det roliga. Vi har även haft en hemtenta i etik. Den klarade jag galant !

torsdag har vi första salstentan....allt om sänglägeskomplikationer, omvårdnadsanamnes, status, vetenskapsfilosofi, munvård, hygien, juridik osv. Blir till att plugga nu i tre dagar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0