tycker du som jag så rider vi!

Igår fick jag, Jennie, mamma och pappa testa att rida på våra grannars hästar. Det är två nordsvenskar(arbetarhästar) Jag har ju aldrig ridit men upp på hästen hoppade jag och sparkade i sidorna...(det kallas att skänkla!) Upp i trav lyckades jag komma och det var skumpigt. När jag försökte komma upp i galopp lyckades jag inte hur mycket jag än skänklade. Jennie kom iaf upp i galopp på den andra hästen, men hon bromsade för hon tyckte att det gick för fort. Men ball var det. Rädd var jag inte heller vilket kändes hur bra som helst.

Linda som har hästarna sa att jag och Jennie kunde följa med ut när hon skulle rida ut någon gång. Det hade jag tyckt varit jättekul!

Kalla honom John Wayne!

Till sist blev det grillning i trädgården. Hamburgare och körv!

 

Så , då var man hästtjej med ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0