DOWN

”It has been said, ‘time heals all wounds.’ I do not agree. The wounds remain. In time, the mind, protecting its sanity, covers them with scar tissue and the pain lessens. But it is never gone.”

Vissa dagar känns det bara som om jag borde falla ner på botten. Som om det är där jag hör hemma. Men jag har inte fallit än och jag vet inte varför. Egentligen tycker jag att det är jobbigare att vara på väg att falla men hålla sig kvar, när man är i en mellanzon, varken okej eller kass. Då kan jag längta efter att slå i botten och leva i mörker... Jag vet inte varför det är så med mig, något slags återfall"light", eller vad fan vet jag.
Jag är dock beroende av motion för att hålla mig kvar i livet jag lever. När det känns som om jag ligger i riskzonen så är en promenad eller joggingtur ingen dum idé...



Idag har jag varit sur över - min vikt, - min mage, - mitt knä, - min hy, - mina matvanor, - min ekonomi, - MITT LIV!



-Mors ultima ratio-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0