Mer om praktik

Idag började jag gå med sjuksköterska. Hon är jättesnäll eller båda två. Det finns nämligen bara två stycken på min avdelning och de jobbar endast dagtid.

Jag har under igår och idag fått dela medicin i dosetter, hämta medicin på apoteket, scanna med bladderscan, se hur man tappar en kvinna, göra en såromläggning, hantera narkotikaklassade mediciner m.m. Jag tycker att det är roligt och tror att jag kommer att gilla mitt jobb i framtiden.

Jorå, så praktiken funkar bra... fick reda på att jag klarade TENTAN idag med! Inte helt fel. Var typ säker på att jag skulle ha missat...eller jag blev mer och mer säker ju längre tiden gick. Men jag klarade med gott om poäng till godo...det bästa av allt är att det känns som att det sitter kvar och att jag har stor nytta av det nu på praktiken!

Kommentarer
Postat av: Phia

GRATTIIIIS till tentan! :D det visste jag! pusss

2010-02-02 @ 22:57:41
URL: http://metrobloggen.se/smt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0