ÅR 2009

Här kommer min upplevelse och min egen lilla nyårsrevy. Så var mitt 2009:

Januari började i Lindvallen med sköna brudar. Inga skidor kunde åkas men nyår kunde firas. Jag hade inget jobb utan levde på mitt avgångsvederlag från Volvo. Jag var i Hafjell med pojkarna på en helt grym resa! Jag mådde verkligen superdåligt psykisk, kräktes, spydde och skar om vartannat och drogade ner mig med tabletter ganska ordentligt vid ett par tiilfällen...

Under februari tar jag mig i kragen och börjar arbeta som vikarie inom barnomsorg och skola. Får en del jobb och det är lättare att klara allt runtomkring när man har något att göra på dagarna. Lyckas börja att undvika att spy efter hetsätningarna vilket leder till att jag denna månad går upp en massa i vikt.

I mars börjar jag jobba som lärarvikare på högstadiet. Trivs kanonbra och tycker att det är kul att försöka styra upp de bråkiga barnen, trots en del bråk! Jag är på en himskans trevlig fest med hemlig destination och på den festen träffar jag min gamla brevkompis Sara som jag snackar en del med och vi kommer på att vi ska till USA samtidigt med våra syskon.

I april drar jag iväg med Vallen på fotbollsläger i Hirtshals. Vi har sjukt kul men det är så himla tråkigt att inte kunna spela och det tar på mig mentalt. Arbetar kvar på högstadiet och hoppas att jag ska överleva fram tills vi reser till USA, vilket jag gör!

I princip hela maj spenderas i USA. Vi börjar i New York och drar vidare till San Diego. Därifrån tar vi bussen till L.A, Hollywood där vi möter upp Sara och Hanna och börjar med att festa och bli inbjudna att gå på röda mattan med en rappare! Vi åker till Las Vegas där vi festar med George Clooney, kollar in Grand Canyon och flyger till San Francisco där vi åker på vintur i Napa Valley och ser allt som man ska se. Hyr en bil och kör utefter kusten hela vägen ner till L.A där vi festar med en soliderboy. Avslutar våra dagar tillsammans i Santa Monica. Sara och Hanna har lite längre tid kvar och de åker tillbaka till Hollywood. Jag och Jennie stannar och besöker Venice beach och kollar vattenfall i Malibu. Resan var något av det bästa och häftigaste jag gjort i hela mitt liv!

Juni blir grymt det med. Jag skolkar från ett jobb jag tagit på mig när jag och Jennie spontanköper biljetter till Sweden Rock i Norje,Sölvesborg. Helt gryma band spelar och vi hänger med kusinerna och kusinernas kusiner. Jag arbetar  gratis som volontär på U21 och träffar annorlunda människor. Får åka ner och se finalen i Malmö!

I juli får jag reda på att jag har kommit in på Uppsala Universitet. Börjar leta bostad och fundera på hur detta nu ska bli. Fyller 24 och har en riktigt trevlig fest. Är på Tofta Spa med lillasyster. Nu har jag istället börja jobba på båtsmansgärdet, äldreboende och jobbar ganska mycket!

Fortsätter under nästan hela augusti inom äldrevården och jobbar lite extra för ShowSecurity som vakt. Jobbar på U2 konserten bland annat. Flyttar upp till Uppsala och blir utsatt för en rolig nollning i gruppen TUPPEN!

I september blir det en hel del fest. Farmor dör vilket är enormt trist. Under september har jag en del återfall och hetsar och kräks lite i mitt studentrum.

I november börjar jag i en stödgrupp med två andra bulimiska tjejer och det hjälper och gör att jag känner mig tryggare och klarar mig bättre. Jag är hemma på farmors begravning. Vi har praktiskt prov och tenta och jag klarar båda två!

I december har vi mysiga bonde-kvällar och är ute och myser i snön som kommer. Är i kyrkan på adventsmys och åker tillbaka hem till Kode...julen hemma blir kanon och nyår firas in med bubbel först med vänner och sedan med familj.

Nu ska vi se vad 2010 har att bjuda på. Först en enormt stor tenta att tänka på i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0