Första dagen



Upp
kl 05:05 för att vara på busshållplatsen 05:35. Buss och frukost med Johanna och Anna och sedan leta mig fram till Westerlunds rehab. Kom igång direkt och vårdade. Samtalade med patienterna, bäddade och tvättade och gjorde iordning. Inte speciellt tungt eftersom patienterna är ganska så rörliga och dessutom villiga att klara sig själva. Jag fick ta en subcutan injektion. Det var väl det som var nytt för mig. Men det var coolt! Första gången man fick sticka in en spruta i en annan människa!!

Det verkar vara en väldigt lugn arbetsplats, känns mest som om man satt och drack kaffe och pratade ;) Men det är väl skönt, särskilt för mitt knä då, när jag inte behöver springa runt lika mycket. Det kommer att bli kul, bara att få prova på verkliga livet känns spännande. Vi jobbar även väldigt tätt med sjukgymnaster, kurator, logoped och arbetsterapeufter så jag kommer få se hur det arbetet går till.

Imorgon ska jag få ta blodtryck och puls på de nya patienterna. Upp tidigt igen. Fast imorgon tänker vi ta bussen kl 06:00. Sovmorgon ;)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Vad roligt Sandra ! Grattis till första sticket :) Tänker på dig här hemma, puss o kram

2010-01-21 @ 23:10:04
URL: http://snyggjenn.blogg.se/
Postat av: Armanmarianne

Great website with loads of information, love the bit about What is Love. Keep it up please!!! My best wishes to you!

2011-03-17 @ 09:29:01
URL: http://armanmarianne.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0