Tillbaka på VFU

Idag var det up tidigt som attan igen. Kändes skönt att komma iväg igen, frisk till på köpet.

Började med att ta upp patienterna och ge några en dusch. Idag gjorde jag det själv...vilket jag inte tyckte var svårt eftersom det var vad man gjorde varje dag när man jobbade ålderdomshem. Fick ge tre subcutana injektioner...och det var väl så gott som allt. Min fikakonst kommer att bli ordentligt förfinad efter denna VFU: ) Fick inloggning till journalsystemet så att jag kan sitta där och bekanta mig med hur man skriver en antecknig och liknande. Hade även två samtal med patienter idag, man ska ha tre stycken så det är väl bara att sätta igång. Annars var det väl mest fika, som sagt.

Måste säga att det känns ganska trist att man knappt får göra någonting. Jennie får ju gå runt och mäta blodtryck, glukos, hjälpa till vid kateter och grejjer. Blir riktigt avis. Ska ta tag i det här och se till att jag får följa med och kolla något annat ställe med...

Sen jag kom hem har jag varit ute och joggat en sväng och gjort lite styrekeövningar. Skönt att få röra på fläsket lite.

Längtar faktiskt hem nu. Behöver min Kungälvsdos med vänner och familj!! Är ju knappt en månad kvar så det känns bra. Den 17 eller 18 kommer jag hem helt nyopererad!

Jo, det fick bli ett riktigt trist inlägg idag men ni vet ju åtminstonde vad jag har haft för mig! CIAO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0