Førsta veckan ær avklarad!

Nu ær det søndag och jag summerar ihop veckan och det hela har blitt 54h. Då har jag arbetat ett pass om dagen och kænner att jag får væl kænna mig nøjd med det! Skulle klara av att gå några dubbla pass kænner jag før så mycket vila eller fritid behøver jag inte. Ska prata med chefen nær hon kommer imorgon. Jag trivs verkligen bra på jobbet. Kollegerna ær trevliga och det ær som det brukar vara i vården. Mest tjejer, en manlig sjukskøterska och ett manligt vårdbitræde. Vi ær tre tjejr hær som har læst 1 år på ssk-programmet. Och alla ær vi nøjda med våra val. Jag hoppas att de tycker jag ær okej, de sæger inget till mig men man hør ju en massa skitsnack om andra så vem vet vad dde sæger om mig nær jag ær ivæg? Sjukskøterskan Veronika kallade mig "den gla jentan fra Sverige" idag och det kænns ju helt okej det!
.
Igår var jag nere och badade i fjorden och det var tydligen 20 grader. Var iaf inte jættekallt. Skønt och uppfriskande, blev æven lite solande, lyssnande på musik och læste gjorde jag med. Hær ær det ett hårt liv man lever. Har ju vældigt svårt att bara ligga still, blir så satans rastløs men nu førsøkte jag ligga en stund så att jag kan få lite færg till brøllopet.
.
Hær ær en låt som tydligen ær en norsk klassiker, kul text faktiskt!

.
Norska før hjelppleijer del 2:
Bisse - bajsa
tornevæder - åska
stælt - klar
trænger - behøver
.
Min kusin Fredrik gifte sig i hemlighet igår så ett jættegrattis skickas nu till Familjen Linda och Fredrik Wentzel!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0