I wasn't born for this...


Jag kan kænna som så. Gamla mænniskor kan vara vældigt søta, snælla och ha mycket intressant att berætta om...men som det kænns nu vill jag verkligen inte arbeta med gamla. Jag vill arbeta dær det finns en framtid...med gamla arbetar man ju oundvikligen mot slutet på något sætt.

Det finns personer som passar så otroligt bra med att arbeta på ålderdomshem. Jag ær inte en av dem. Jag kan lætt bli irriterad och jag blir uttråkad och dessutom tycker jag att det ær bættre att torka barns bajs æn gamlas.

Jag tror inte att jag gør ett dåligt jobb eller så, och jag ær inte otrevlig eller dum, jag bara kænner att jag inte passar in på ålderhem, jag vill hellre jobba med barn eller vuxna men men sånt ær væl livet allt kan inte kænnas rætt. Sen vet man ju aldrig. Kanske passar jag bættre med ældre som har lite koll och inte ær sængliggande hela dagarna och som svarar på tilltal, går på toaletten och som bakar bullar :)

Oj, vad jag just dissade mig sjælv. Men jag vet också en sak till. Jag vill inte sjælv ligga på hem. Om jag blir sjuk som gammal vill jag dø. Jag kan inte kænna att det ær nåt liv att ligga i en sæng, bli matad och att personalen kommer in


"Now I believe there comes a time
When everything just falls in line
We live and learn from our mistakes
The deepest cuts are healed by faith"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0