Nått nytt var dag....

Man brukar ju sæga att man lær sig något nytt varje dag. Hær i norge har jag fått læra mig många nya ting. Har lært mig nya ord och uttryck och saker om mig sjælv och hur jag reagerar på olika situationer.

Men till det jag ær hær før att gøra, vara underskøterska så tycker jag att det ær vældigt kul att få byta stælle då jag nu fått gøra många saker som jag inte fått gøra på båtsman, då det inte førekommit eller att man behøver deligation.

Jag får spola katetrar, sætta på uridom, ge sondmat, spola igenom sondslangar, diskdecinfetorn och sjælvklart nya sætt att se på situationer och nya rutiner. Ibland tycker man att de ær helt konstiga och ibland kænns de som riktigt bra saker som man kan ta med sig hem..

Sån hær maskin har jag lært mig!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad mycket du kan, härligt Sandra, du kommer att bli en underbar sjuksköterska!

Kramar

Mamma

2010-07-23 @ 22:21:39
Postat av: Anonym

Vad mycket du kan, härligt Sandra, du kommer att bli en underbar sjuksköterska!

Kramar

Mamma

2010-07-23 @ 22:22:27
Postat av: Anonym

Vad du kan mycket, härligt Sandra, du kommer att bli en underbar sjuksköterska!

Kramar

Mamma

2010-07-23 @ 22:33:40
Postat av: Kajsa

Härligt för dig Sandra! Men behöver man delegation på uridom? Det kan väl varenda människa? ;) Ha det gott!

2010-07-23 @ 23:09:15
Postat av: Sandra her self!

Hej!

Nej man behøver inte deligation på uridom, saken var bara den att på de stællen jag tidigare varit så har ingen anvænt det men nu gør jag det hur lætt som helst,. Bara kul att visa att jag kan :)

2010-07-24 @ 22:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0