Frågor!

När jag och syster är ute och går så funderar vi ganska mycket. Jag har just nu två obesvarade frågor:

1. Halalkött är ju när man slaktar djuret levande och blodet rinner ut typ. Det gör man ju med alla djur. Vad jag vet så är det muslimer som vill ha det såhär. Men muslimer äter väl inte fläsk, därför undrar jag varför man halalslaktar grisar...? Är det de lite halvslappamuslimerna som ska äta det eller vad?

2. Nu när det smälter blir det en väldigt massa grus kvar på vägarna. Kommunen kommer ju och sopar upp det. Vad gör de sedan med allt grus. Har kommunen ett eget grustag där de sparar till nästa år eller säljer det till något grustag och köper tillbaka nästa år? Eller hyr kommunerna helt enkelt in en firma som gör allting? För det bli bra dyrt med allt grus varje år...

En låt på temat:

länk-->Är det farligt att bekäna
          att man inte fattar allt som verkar klart
          Utan att fråga finns ingen chans att få ett svar
          Utan att fråga dröjer sig ovissheten kvar


TACKSAM FÖR SVAR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0