Körkort på vift

När jag var på praktik försvann mitt körkort. Jag misstänkte att jag råkat slänga det i tvätten på jobbet och att det skulle försvinna en bit bort... och aldrig komma tillbaka igen.

Jag ringde efter en massa påtryckningar av min kära mamma in det till polisen. Eller jag som är en kvinna i tiden gjorde det online...men men.

I tisdags fick jag ett brev från POLISEN. Mitt körkort har kommit fram och det fins på hittegodscentralen i ESKILSTUNA. Efter lite googlande kom jag fram till att tvätteriet ligger där.
Ringde upp och sa till mannen att de hade mitt körkort, Han frågade om jag jobbade i landstinget...Jag svarar ja. Han säger att man skulle kunna bli rik om man tog reda på allt som man hittar i landstingets kläder (kanske en ny karriär...?)

Men så sa jag att jag bor i Uppsala ...och Eskilstuna är väl ganska långt bort...?
-Ingen fara, du cyklar på några timmar säger han...
-Hmm, va?
-Jag skickar det till Uppsala.
-Tack, som fan!


Så numera ligger hittegodscentralen i Eskilstuna på min gilla lista!
Mitt körkort har varit i Eskilstuna och intejag..Orättvist :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0