Frikort!

Då var det löst. Mitt fjärde frikort på 5 år. Det är fan bra jobbat.


För er som inte har en aning om vad frikort är...det är när man varit hos läkaren för mer än 900kr under ett år. För mig brukar det vanligtvis ta en mindre än en månad, med besök på öppenvård, sjukgymnast och läkare...mitt rekord är en vecka :) Det som är kvar upp till ett år går du då gratis. Jag har fått det fyra gånger..sedan jag var typ 21 år så jag ligger i kan man säga. Tur att man är en laglydig människa som betalar skatt, om inte annat ska jag ju betala tillbaka sjukvården under hela mitt yrkesverksamma liv är ju tanken!
Idag har jag varit hos en läkare på Flogsta vårdcentral här där jag bor. Hon undrade vad som var fel på mig, jag undrade om det var hon som skulle skriva ut mina tabletter i fortsättningen och när jag kunde börja sätta ut dem. Vi ska vänta i ungefär ett halvår till. Man ska helst ha varit bra i 1 år. Det kändes bra. Jag vill gärna bli av med dm, men jag vill inte hamna i ett sånt helvete jag befunnit mig i igen...så let's go slow!
Nu ska jag ner till stan och äta sallad med 3 fantastiska tjejer!
Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0