fyradagarsfylla

Nu ligger jag här i min säng...hyfsat seeeg.

Short version:
Har sedan i onsdags varit aningen berusad. Började med tentafest i onsdags på V-dala. Kvalborg på torsdagen med våffelfrukost hos Hanna och grill och korridorsfest i triangeln hela natten. Valborg med häng och liveband i Ekonomikumparken och fest på taket av hus 11 på kvällen. 1 maj arbetade jag på en femrättersmidda som servitris...och drack samtidigt med mina kollegor. Någon som är avis på mitt studentliv?

Ikväll ska jag hem till Johanna och se på film och äta tacochips med ost!

Aningen mer ingående version:

Tentafesten finns inte jättemycket att säga om. Sänkte två flarror apertif tillsammans med syster och kände bara att tentaångest ut = alkohol in.

Kvalborg startade 11:00 hos hanna M. Fixade egna våfflor med sylt och grädde. Till detta en milkshake med dooleys...HUR JÄKLA GOTT SOM HELST! Vidare till triangeln där festivalstämning rådde. Satt och drack tjötade, grillade i solen och sedan vid typp 23 kom sambatåget förbi. Några grabbar med trummor och visselpipor och stämningen på topp såklart! Vidare drog vi hem till Floggan och festade i korridoren lite.

Valborg, 9 i ekonomikumparken. Champagnefrukost och fina smörgåsar färska jordgubbar och liveband i parken. Solen som gassar i ansiktet och en hel park full med partysugna människor. Ibland undrar man om livet kan bli mycket bättre? Satt i parken hela dagen och pratade med folk och hade det allmänt gött, förutom när vi kissade i en buske och polisen kom och jag och Jennie var tvungen att springa ifrån dem för att slippa böter...stumpbyxorna nere vid knäna lisom. Senare drog vi till Flogsta och åt pizza och sedan var det stor fest på taket av ett av husen. De hade DJ där och massa folk. Dansade och levde. Tjuvkikade hur ambulansmännen agerade när de hämtade en väldigt tankad ungdom. Intressant tyckte jag och Gustav. Gick upp till våran korre och snodde Pers dörr för det var ku..då tog han vår ytterdörr...hmm. Tog bilder med däckade personer och låg på golvet och skrattade med Karro.

1:maj hade vi fått erbjudande om att jobba på nationen, vår nation. Vi skulle servera på majmiddagen. En femrätters. Jag var nervös, har ju aldrig serverat innan. I början var jag skakis som ett as...men inte pågrund av nervositet utan alkoholbrist när återställarna infunnit sig var jag jättebra som servitör. Naturbegåvning ;) Jobbade fram till 24 och sedan drog vi hem syster och jag och SOV RUSET AV OSS.

Så, Uppsala nästa Valborg någon??



(har kanonmycket bilder, här kommer ett litet urval...resten kommer på bookface)







ÄLSKA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0