Praktik på infektionsklinik

Livet går vidare. Jag går runt och låtsas vara sjuksköterska. Har numer hand om egna patienter. Igårkväll hade jag hand om två st och idag en.
.
De låter mig göra saker själv nu utan att flåsa mig i nacken och titta på mig hela tiden. Ger antibiotika, blandar infusioner och hänger dropp. Det är kul. Men samtidigt så vet  man inte riktigt vad man ska göra, det är så totalt annorlunda och det handlar ofta om viktiga beslut och jag vågar liksom inte ta dem innan jag pratar med min handledare.
.
Men jag hoppas att det går bra för mig. Det kommer jag att få veta på mitt mittbedömningssamtal...om jag kan komma på när det nu var jag skulle ha det. Det här med ordning och reda går bra på jobbet men...i privatlivet går det väl sådär!
.
(det här är inte min praktikplats.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0