Totalt oväntat

Idag när jag gick upp för att jobba kändes det väldigt fel. Jag trillade ihop i badrummet och fick ropa på lillasyster Jennie för jag mådde så konstigt. Kallsvett och blodtrycksfall...men det tog inte slut. Bad henne leta upp nummer till min avdelning så att jag kunde ringa. Men sen bestämde jag mig för att gå iaf. Cyklade till jobbet bytte om, hittade min sjuksköterska, satte oss och började läsa på om våra patienter. Känner att jag börjar må kass igen när jag sitter på stolen. Säger till henne att det känns konstigt, hon säger att vi ska gå till en soffa. Vi hinner gå i typ 4 meter innan Sandra segnar ner som ett löv på marken.
.
Vaknar upp med vårdpersonal runt mig, blek, svettig och väck. Det vill ta mig till akuten, det vill inte jag. Till slut kör de ner mig i en rullstol. Det blir EKG, blodtryck och blodprover och ligga med övervakning eftersom mitt hjärta slår sakta. När jag tror att jag ska få åka hem tar det mig till en avdelning och säger att jag antagligen blir kvar över natten. Jag har lågt blodtryck och låg puls och framförallt låg hjärtfrekvens.
.
.
Så jag får åka till AkutVårdsAvdelningen, AVA, och där får jag dropp och middag. Totalt helt weird. Som tur var hittade de inget konstigt på mitt hjärta och mitt ortostatiska blodtryck blev bättre efter att jag fått dropp så jag fick åka hem vid 19:30, med orden drick mer och ta det lugnt när du reser dig.OK! Blev en aningen längre dag än jag räknat med. Men jag lärde ju mig lite iaf.
.
.
Fick spola min egen PVK och fixa med infusionspumpen. Jag glömde min choklad och dricka som jag fick av mina två fina besökare... så det får jag väl bjuppa personalen på.
.
.
Det var kul för alla sa att det var ju bra att jag fick prova att se vården ur patientsynpunkt med. Jag ville bara skrika att "jag har redan gjort det och vill inte göra det igen". Det är ju bara massa fel på mig hela tiden. En puls på 41...det är jag och Gunde det!! Mitt blodtryck var nere på 90/60 men nu tillbaka på 107 /75!
.
.
Slutet GOTT allting gott!

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena Persson

Ta hand om dig vännen!! Skickar lite energi och hoppas att du snart känner dig bättre!!

Massa kramar

2010-11-19 @ 23:27:39
Postat av: Anonym

Du vet om att det låg en bok i påsen med colan och det? Fick du inte med dig den heller?

2010-11-20 @ 09:52:38
Postat av: Sandra Winkler

Jag såg och läste i boken!

2010-11-20 @ 12:14:30
URL: http://sandrassanningar.blogg.se/
Postat av: sophia

Sweetheart, skönt att det ordnade upp sig!! Puss

2010-11-20 @ 12:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0