I sommar har jag inte bara rest...

Denna sommaren har jag inte bara gjort saker som verkar kul, som att resa runt i världen. Jag har haft en egen liten agenda för att bli kvitt något.
-
Jag har på eget bevåg satt ut mina antidepresiva tabletter som jag har ätit i typ 3 år nu. Jag kände själv att det var dags och ville verkligen prova. Jag slutade cold-turkey vilket man inte ska göra utan de ska trappas ut men jag hade inte sånt tålamod. Jag drog ut allt och när biverkningarna kom tog jag en halv dos eller ibumetin och det har fungerat bra. Nu har jag inte ätit någon tablett på TVÅ månader!
.
.
När jag började med tabletterna var jag långt nere i min depression och läkaren sa att jag skulle behöva i minst 6 år då det var såpass allvarligt. Jag har ju provat att sätta ut en gång innan och då var jag genast tillbaka ner i helvetet igen med självmordstankar 24-7...men inte denna gång...peppar, peppar.
Det tar ju ett tag innan tabletterna helt går ur kroppen men jag känner mig väldigt trygg nu. Känns som att det ska fungera. Om Ni märker någon skillnad på mig så vill jag att ni säger det, om jag blir annorlunda på något sätt så vill jag veta det för det kan vara svårt att märka själv. Men jag är positiv känns hemskt bra att slippa ta den där 1,5 tab. vareviga morgon. Känns bra att vara som "alla" andra ;)
.
Been down one time
Been down two times
I'm never going back again
Have a great day people!

Kommentarer
Postat av: camilla..

Du e stark å klarar detta.. kram=)

2010-09-08 @ 10:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0