The Friday is out to get me...

Fredag var det igår för er som missat. Jag och min lillasyster gick upp tidigt för att förbereda oss och bilen för hemfärd innan vi skulle skriva tentan. 07.30 gick vi till bilen och fann den: (det hade snöat lite...)
.
.
Vi började med att skotta rent bilen lite och när vi skulle starta den för att brassa på lite värme så startar ju naturligtvis inte bilen. Batteriet är dött. På en morgon är inte folk övervilliga att hjälpa till och tiden gick. Vi skulle ju skriva tenta. Till slut fick vi ge oss och rusa till tentasalen. Då hade vi hunnit hjälpa två andra att putta loss sina bilar...men vi fick ingen hjälp.
.
Vi har strumpbyxor på oss och är kalla och stela. Inte alls bra att skriva tenta då men alla tre lämnades in och kändes helt ok.
.
Går tillbaka till bilen med nya krafter i form av Clara. Vi lyckas putta bilen bakåt så att om vi hittar någon så kan dom komma fram och kablarna räcker. Efter ett tag kommer en gammal invandrargubbe och han hjälper oss(fast han kan inte koppla kablarna...fast det tror han) När jag sedan kopplar så funkar det! Jorå, vi har haft batteristopp förut kan man säga.
.
När bilen är igång tar vi en sopplunch på VG innan vi hämtar upp två små unga  punkkillar på Uppsala central och åker mot Västkusten. Resan tog lång tid men jag kom fram. Gött att kunna dela på bensin. Mindre gött att de inte hade körkort och knäckte första ölen efter 2 mil...
.
Körde i 6 timmar. Olyckor längst hela vägen och uselt väglag. Men jag kom fram i tid till Genrepet i Melodifestivalen och resten kommer i ett nytt inlägg!
.
Jag är påväg jag är påväg jag är påväg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0