The past is the past...

Självmord och suicid är samma sak. Man säger suicid inom sjukvården för det ordet är inte lika laddat. Det är viktigt att våga fråga en patient om suicidtankar, planer, dödsönskan och självskadebeteende. Jag kände igen mig i det mesta han sa idag föreläsaren, men tror att jag hade gjort en bättre föreläsning...och definitift mycket mer intressant.
.
.
Tänk att jag har velat avsluta mitt liv så mycket att jag gjort seriösa försök och varit besviken när jag upptäkte att jag vaknade upp till det vanliga livet igen.
Är det någon som skulle vara intresserad av att jag skrev om sånna här saker? Ibland känner jag ett sånt enormt behov att skriva/ventilera det förflutna och vad jag gått igenom, men jag vet inte när, var och hur...det är ju känsliga ämnen och jag vill inte göra folk ledsna och besvikna...men det är ju förbi nu.

Kommentarer
Postat av: Terese

Ventilera på!

2011-02-18 @ 19:03:35
Postat av: Katarina

Självklart ska du skriva de. De är viktigt att kunna vara sig själv å att inte behöva "dölja" saker som varit eller som är. Massa pepp kramar å tänker på dig gumman

2011-02-18 @ 19:24:28
Postat av: Alex

Ventilation är bra!! ;)

2011-02-18 @ 20:37:56
URL: http://theplaceofalexandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0