Jag lovad ju smärta och sjukdom...

.
Ja, det blev ju lite sjukdomar på resan med. Dessa sköna nya bakteriekulturer man möter liksom. Jag hade ju feber redan när jag åkte hemifrån men det gick över innan vi kom till Filippinerna. Men på Filippinerna var det många som blev sjuka.
-
I magen var det nog ingen av oss alla 9 som var helt okej. Löst men inte så att det störde något i det dagliga livet om man säger det lite diskret. Men två av the travellers fick ligga inne i 2 dagar med kräkningar och diarrer som gjorde att de inte hann ut till solstolarna innan det var dags att rusa till toaletten igen..INTE KUL
-
Nina åkte på en matförgiftning hon med av den lite värre sorten eftersom hon även fick feber vilket resulterade i att en söt liten fillipinodoktor och en sjuksköterska kom och hälsade på tog blodprov och satte dropp och gav henne en massa spännande medicin. I filippinerna kunde man för övrigt köpa vilken medicin man ville ha...och det verkade vara antibiotika som var det stora där..(de kanske inte har upplevt morfinets underbara effekter).Åsa Melhus hade inte blivit glad...
-
.
De hade allt. Till och med mediciner som botade HIV. De har kommit så mycket längre än oss i västvärlden kan man ju tycka ;)
-
Jag mår inte helt okej nu. Låg i feberfrossa när vi kom tillbaka tillbaka Hong Kong och väldigt magknip. Det har börjat släppa nu men känner mig fortfarande lite bakom. Det gick tydligen Denguefeber på filippinerna som sprids vi myggor...har en hel del myggbett. Muhahaha!
-
BUT IT WAS SO WORTH IT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0