Bulimi är helvetet på jorden...

Har Ni sett programmet det blir bättre på TV3? Gör det!
Morgan Alling, Magdalena Graaf och Jonas Gardell har all berättat om hur deras bakrunder varit och hur de tagit sig igenom det.
.
Idag var det Linda Lampenius som berättade om sin bakrund och om sina ätstörningar. Om hur hon låg nerspydd på toalettgolvet och grät och att bulimin var helvetet på jorden. JAG GRÄT! Det kunde lika gärna varit jag som pratade. Jag kände igen mig och jag förstod.
.
För henne fanns musiken, för mig fanns fotbollen. Det som gjorde att jag under en träning kunde släppa min sjukdom och vara glad. Direkt efteråt var jag tillbaka i sjukdomen, hetsåt kräktes, hetsåt kräktes, skar, skar skar och intalade mig själv att jag var det mest värdelösa personen på jorden. Jag dög ingenting till utan jag SKULLE dö!
.
Man märkte på mig att jag inte var frisk. Många försökte hjälpa. Det var bra att de pratade med mig, de sådde fröet, kanske var inte allt som det skulle? Fast jag visste ju men var så fylld av skam och skuld att jag inte kunde erkänna att de hade rätt. Kung på att ljuga och låtsas. Hålla skenet uppe.
.
Tillslut sökte jag hjälp, akuten på Kungälvs sjukhus, fick en psykologkontakt och vi arbetade intensivt i 2 år. Det var turbulenta år och det gick väldigt upp och ner. Men nu är jag här idag. Hyfsat normal skulle man väl kunna säga?
.
Så Du som sitter fast, ser en kompis som inte mår bra, Våga fråga, Sök hjälp! Det kan verkligen bli bättre!!!
.
Här kan du se programmet: KLICK!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är fantastisk!

Älskar dig!

Mamma

2011-05-09 @ 21:30:22
Postat av: Anonym

Du är fantastisk!

Älskar dig!

Mamma

2011-05-09 @ 21:35:12
Postat av: Smsa Låna

Kul att du bloggar! Fortsätt så :D

2011-07-20 @ 05:45:32
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0